Regulamin

Regulamin rozgrywek Pszowskiej Ligi Orlika rozgrywanych na boisku ze sztuczną murawą w Pszowie „Moje boisko – Orlik 2012” przy ul. Kraszewskiego.

  1. Informacje ogólne
  1. Wycofanie się z rozgrywek:

a) jeżeli dana drużyna wycofa się z rozgrywek w czasie ich trwania, następuje anulowanie wszystkich dotychczasowych spotkań tego zespołu i rozgrywki toczą się z jedna mniej ekipą.

b) zawodnicy z drużyny, która wycofała się z rozgrywek, nie mogą zostać dopisani do innego zespołu do następnego okna transferowego

c) wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji drużyny

d) wycofanie się z meczu w rozgrywkach będzie traktowane jako walkower

  1. Odpowiedzialny za wpłaty wpisowego jest podany na zgłoszeniu pisemnym kapitan / przedstawiciel drużyny.
  2. Nie wpłacenie wpisowego przed sezonem ligowym lub w wyznaczonym przez organizatora terminie oznacza nie dopuszczenie drużyny do rozgrywek.
  3. Wysokość wpisowego ustalona została na kwotę 150 zł od każdej drużyny. Termin ustalony zostanie przez organizatora i przekazany kapitanom/przedstawicielom drużyny.
  4. Wszelkie informacje o lidze publikowane będą:

- umieszczane na oficjalnym profilu ligi na facebooku : facebook.com/pszlor
- przesyłane na podane przez kapitanów/przedstawicieli drużyn adresy mailowe

  1. Za wyrządzone szkody odpowiada sprawca.
  2. Drużyny oraz sędziowie piłkarscy mogą się ubezpieczyć od tzw. nieszczęśliwych wypadków.
  3. Zespoły lub też pojedyncze osoby działające na szkodę, ligi oraz organizatora mogą zostać wykluczone z rozgrywek ligowych bez możliwości odwołania się od decyzji wydanej przez organizatora.

II. ZAWODY SPORTOWE:

1. Czas gry: 2x30 minut. Między połowami nie przewiduje się przerw.

2. Zespoły występują w sześcioosobowych składach (bramkarz + pięciu

zawodników w polu)

3. Liczba zawodników uczestniczących w meczu to 15 osób (6 graczy i 9 rezerwowych)

4. Punktacja meczowa to 3 pkt zwycięstwo, 1 pkt remis, 0 pkt porażka

5. Zasady dotyczące klasyfikacji końcowej:

- drużyna, która zdobyła najwięcej punktów w całym sezonie.

- w przypadku uzyskania równej liczby punktów przez dwie lub więcej drużyn, o zajętym miejscu decydują:

- przy dwóch zespołach:

a. liczba zdobytych punktów w spotkaniach między tymi drużynami. przy równej liczbie punktów korzystniejsza różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,

c. przy dalszej równości, większa liczba bramek zdobytych we wszystkich spotkaniach z całego cyklu,

d. wyższe miejsce w rozgrywkach ligowych w sezonie poprzednim

- przy więcej niż dwóch zespołach:

a. liczba zdobytych punktów w spotkaniach między tymi drużynami,

b. przy równej liczbie punktów korzystniejsza różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,

c. przy dalszej równości, korzystniejsza różnica bramek we wszystkich spotkaniach z całego cyklu rozgrywek,

d. przy dalszej równości, większa liczba bramek zdobytych we wszystkich spotkaniach z całego cyklu,

e. wyższe miejsce w rozgrywkach ligowych w poprzednim sezonie.

6. Gra może być rozpoczęta w sytuacji, gdy drużyna liczy nie mniej niż czterech zawodników.

III. ZMIANY

1. Ilość zmian tzw. ,,hokejowych - zawodników z pola podczas trwania zawodów jest nieograniczona i nie wymaga przerwy w grze - Zawodnik, który został zmieniony może powtórnie wrócić na boisko podczas kolejnej zmiany. Zmiana bramkarza może być dokonana

tylko w przypadku, kiedy piłka nie jest w grze i za zgodą sędziego prowadzącego zawody.

2. Zmiana tzw. hokejowa ma miejsce wtedy, gdy piłka jest w grze. W tym przypadku muszą być spełnione następujące warunku:

a. Zawodnik opuszcza boisko wyłącznie w miejscu zwanym strefa zmian (strefa wyznaczona jest przed zawodami przez sędziego)!!!!

b. Zawodnik rezerwowy wchodzi na boisko również w miejscu strefy zmian, ale nie wcześniej, aż zawodnik opuszczający boisko przekroczy linię boczną.!!!

3. Bramkarz może zmieniać się z każdym z zawodników, jednak następuje to jedynie w czasie przerwy w grze i za zgoda sędziego.

IV. PROTESTY

1. W razie protestu kapitanowie zainteresowanych drużyn zobowiązani są do dostarczenia dokumentów potwierdzających zgodność zawodników z oddaną organizatorowi listą uczestników zgłoszonych do rozgrywek.

2. Wszelkie uwagi i protesty należy wnosić na piśmie, tylko i wyłącznie przed lub bezpośrednio po rozegranym meczu do sędziego prowadzącego spotkanie lub do Zarządu Ligi na adres mailowy: plor@onet.pl

3. Organizator oraz sędzia ma prawo na wniosek protestującego, sprawdzić zgodność danych grających zawodników obydwu zainteresowanych drużyn z oddaną listą organizatorowi i podjąć werdykt wg regulaminu. Pozostałe decyzje podejmuje Organizator, który powiadomi drużyny przed rozegraniem następnej kolejki. W razie zapomnienia dowodu, paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość zawodnika, istnieje możliwość po akceptacji wszystkich zainteresowanych stron spisania danych osobowych wg danych z karty

zawodników drużyny i późniejszego sprawdzenia.

4. Wymienione dokumenty mają być dostarczone natychmiast po rozegranym meczu, w przeciwnym razie protest będzie uwzględniony.

5. Rozpatrzenie protestu nastąpi automatycznie po meczu, o czym poinformowani będą kapitanowie drużyn.

V. ZGŁASZANIE DRUŻYN DO ROZGRYWEK

1. Zgłoszenia drużyn muszą być dostarczone wraz z wpisowym oraz listą zawodników, najpóźniej do 20 Sierpnia 2015 roku. Każda drużyna może zgłosić maksymalnie 15 zawodników.

2. Okienko transferowe zostanie otwarte w przerwie zimowej i potrwa do czasu określonego przez Organizatora.

VI. KARY:

  1. Nie przystąpienie do meczu z winy drużyny grozi walkowerem, czyli wynik 0:10 i 0 pkt. Trzy walkowery w trakcie sezonu oznaczają automatyczne wycofanie zespołu z rozgrywek.
  2. Za ewidentnie niesportowe podejście do rozgrywek organizator przewiduje karę odjęcia 10 punktów lub w skrajnych przypadkach wykluczenia z rozgrywek.
  3. Wniosek o przełożenie spotkania należy złożyć na maila plor@onet.pl lub na facebooku najpóźniej na dwa tygodnie przed kolejką. Najpierw jednak należy skontaktować się z kapitanem drużyny przeciwnej i dogadać inny termin w miarę możliwości.
  4. Kary indywidualne podczas meczu:

Przyjmujemy system kar czasowych podobny do tego, który obserwować możemy podczas meczów piłkarskich w drużynach młodzieżowych. Kara dla zawodnika za brutalne zachowanie (faule, niebezpieczne zagrania), zagrania celowe ręką, niesportowe zachowanie to wymiar czasowy (2 lub 5 minut) zależny od sędziego. Każde trzecie przewinienie tego samego zawodnika (bez względu na wymiar czasowy) oznacza czerwoną kartkę (zawodnik schodzi z boiska i drużyna gra w osłabieniu).

  1. Drużyna, jej kibice oraz osoby jej towarzyszące, które będą zachowywać się w niewłaściwy sposób przed, w trakcie meczu oraz po mogą zostać ukarane w postaci usunięcia zespołu z dalszych rozgrywek.
  2. Na obiekcie (w szczególności w szatniach) jest całkowity zakaz picia alkoholu.
  3. Naruszenie nietykalności osobistej zawodników, sędziów oraz innych uczestników rozgrywek będzie bardzo surowo karane!

VII. PIŁKA

1. Piłka nie może być wymieniona podczas trwania zawodów bez zgody sędziego.

2. O przydatności piłek do gry rozstrzyga wyłącznie sędzia.

3. W razie zgubienia piłki, koszt zakupu nowej piłki (120 zł), ponosi drużyna, która w danym momencie opiekuje się piłką.

VIII. ZAWODNICY ZESPOŁÓW

W zawodach biorą udział 2 drużyny, każda składa się nie więcej niż 15 zawodników (1 bramkarz + 5 zawodników z pola + 9 rezerwowych)

Zespoły podczas rozgrywanych meczów występują w sześcioosobowych składach (bramkarz + pięciu zawodników w polu)

Zawody nie mogą być rozpoczęte, jeśli drużyna posiada mniej niż 4 zawodników uprawnionych do gry.

Każda drużyna może zgłosić do rozgrywek WYŁĄCZNIE JEDENEGO zawodnika zgłoszonego do rozgrywek wyższych niż klasa A (Liga Okręgowa lub wyżej).

Zawodnicy, którzy nie ukończyli 18 lat zobowiązani są dostarczyć pisemną zgodę rodziców na udział w rozgrywkach. Nie dostarczenie takowej sprawia, że nie dopuszczeni są do rozgrywek.

IX. KAPITAN DRUŻYNY

Każda drużyna musi mieć kapitana. Prawo zwracania się do sędziego w sposób taktowny, w sprawach dotyczących zawodów, przysługuje wyłącznie kapitanowi drużyny i tylko w czasie przerwy w grze.

X. INFORMACJE Z MECZU

1. Kapitanowie lub przedstawiciele drużyny zobowiązani są w ciągu 24 godzin od zakończenia meczu do przekazania organizatorom strzelców bramek oraz krótkiego komentarza do meczu

XI. UBIÓR ZAWODNIKÓW

ZABRANIA SIĘ GRY W TZW. WKRĘTACH

1. Zawodnik nie może nosić na sobie czegokolwiek, co mogłoby zagrozić bezpieczeństwu innych zawodników (np. zegarki, łańcuszki, kolczyki)

2. Zawodnicy muszą grać w jednakowych koszulkach. Jeżeli nie posiadają takowych, muszą skorzystać z ligowych znaczników w kolorze białym lub/i czarnym.

XII. ROZPOCZĘCIE I WZNOWIENIE GRY

1. Przed rozpoczęciem zawodów przeprowadza się na polu gry losowanie poprzez podrzucenie monety o pierwszeństwo wyboru połowy pola gry.

2. Drużyna, która przegrała losowanie rozpoczyna grę.

Prawidłowe rozpoczęcie gry:

- wszyscy zawodnicy zajmują miejsca na własnej połowie pola gry

- zawodnicy drużyny nie wykonującej rozpoczęcia gry znajdują się 5 m od piłki aż do momentu, gdy ta znajdzie się w grze

- piłka leży nieruchomo na punkcie środkowym pola gry,

- sędzia daje sygnał gwizdkiem,

- piłka została wprowadzona do gry, gdy została kopnięta i poruszyła się do przodu

- wykonawca rozpoczęcia gry nie dotyka piłki po raz drugi, dopóki nie została dotknięta przez innego zawodnika

XIII. STAWIENIE SIĘ DRUŻYN NA POLU GRY

1. Drużyny zobowiązane są do stawienia się na polu gry w takim czasie, aby sędzia mógł punktualnie (o wyznaczonej godzinie) dać sygnał gwizdkiem na rozpoczęcie zawodów oraz 2 połowy zawodów.

2. Po wejściu na pole gry sędzia daje sygnał gwizdkiem do procedury związanej z rozpoczęciem zawodów

3. Jeżeli jedna lub dwie drużyny nie stawią się na polu gry w składach, które umożliwiają rozegranie zawodów, to po upływie 5 minut od gwizdka sędziego na rozpoczęcie zawodów, sędzia powtórzy sygnał gwizdkiem. Po dalszym 5 minutowym bezskutecznym oczekiwaniu

zakończy zawody.

XIV. PIŁKA W GRZE I POZA GRĄ

1. Piłka poza grą jest wtedy, gdy:

- całym obwodem przekroczyła linię bramkową lub linię boczną zarówno po ziemi (podłożu), jak i w powietrzu

- gra została przerwana przez sędziego.

XV. ZDOBYCIE BRAMKI

Bramka jest zdobyta, gdy piłka całym swoim obwodem przekracza linię bramkową pomiędzy słupkami bramkowymi i pod poprzeczką, a bramka nie została przesunięta w momencie kiedy

piłka zmierzała do niej. Każde celowe przesuniecie bramki przez zawodników jednej jak i drugiej drużyny będzie

traktowane jako przewinienie i będzie karane przez sędziego kara kartki. Sporne sprawy rozstrzyga kolejno sędzia w czasie meczu lub Zarząd Ligi jeśli zostanie złożony protest z jakiejkolwiek drużyny.

1. Bramka może być zdobyta z :

- akcji

- rozpoczęcia gry noga

- strzału od własnej bramki

- rzutu karnego

- rzutu wolnego bezpośredniego

- rzutu z rogu

2. Pozwala się na grę wślizgiem na piłkę jeśli to nie naraża zawodnika drużyny przeciwnej na tzw. faul, a zawodnik ten nie znajduje się bliżej niż 2m od piłki.

3. Bramka nie może być zdobyta bezpośrednio z :

- rzutu sędziowskiego

- rzutu wolnego bezpośredniego, jeżeli piłka wpadnie do bramki wykonawcy rzutu,

- rzutu wolnego pośredniego

- wrzutu z autu

XVI. RZUTY WOLNE

Rzutami wolnymi są zarówno rzuty bezpośrednie, jak i pośrednie.

Przy wykonywaniu rzutu wolnego piłka musi nieruchomo leżeć w momencie wykonania

rzutu, a po wykonaniu rzutu zawodnikowi, który go wykonał, nie wolno jej powtórnie

dotknąć, chyba że została ona dotknięta przez innego zawodnika.

1. Rzut wolny bezpośredni

- jeżeli z rzutu wolnego bezpośredniego kopnięta piłka bezpośrednio wpadła do bramki

przeciwnika –bramka jest uznana

- jeżeli z rzutu wolnego bezpośredniego kopnięta piłka bezpośrednio wpadła do bramki

własnej drużyny zarządza się wówczas rzut z rogu dla drużyny przeciwnej2. Rzut wolny pośredni

Bramka może być zdobyta jedynie, gdy będąca w grze piłka przed wpadnięciem do bramki

dotknie innego zawodnika.

Jeżeli z rzutu wolnego pośredniego kopnięta piłka bezpośrednio wpadła do bramki drużyny

przeciwnej – zarządza się rzut od bramki

Jeżeli z rzutu wolnego pośredniego kopnięta piłka bezpośrednio wpadła do bramki do bramki

własnej drużyny – zarządza się rzut z rogu.

Rzut wolny bezpośredni jest przyznany drużynie przeciwnej, jeżeli zawodnik popełni jedno z następujących przewinień w sposób uznany przez sędziego za nierozważny, lekkomyślny lub

przy użyciu nieproporcjonalnej siły:

Kopie lub usiłuje kopnąć przeciwnika

Podstawia lub usiłuje podstawić nogę przeciwnikowi

Skacze na przeciwnika

Atakuje (nawet barkiem) przeciwnika

Popycha przeciwnika

Przytrzymuje przeciwnika

Pluje na przeciwnika.

Rozmyślnie dotyka piłkę ręką (oprócz bramkarza we własnym polu karnym)

Wykonanie rzutów wolnych

Zawodnicy drużyny przeciwnej mają prawo ustawić mur obronny.

Wszyscy przeciwnicy muszą znajdować się co najmniej 5 metrów od piłki zanim zostanie ona wprowadzona do gry.

Bramka może zostać zdobyta bezpośrednio z rzutu wolnego.

Zawodnik wykonujący rzut musi być właściwie zidentyfikowany.

Bramkarz musi pozostać we własnym polu karnym w odległości co najmniej 5metrów od piłki.

XVII. RZUT KARNY

Wykonanie:

- wykonawca rzutu karnego kopie piłkę do przodu,

- wykonawca nie dotyka piłki po raz drugi, zanim nie została dotknięta przez innego

zawodnika- piłka została wprowadzona do gry, gdy została kopnięta i poruszyła się do przodu

Zawodnicy inni niż wykonawca rzutu karnego zajmują miejsca:

- na polu gry

- na zewnątrz pola karnego

- za punktem karnym

XVIII. WRZUT Z AUTU

Wrzut jest sposobem wznowienia gry.

Bezpośrednio z wrzutu bramka nie może być zdobyta.

Wrzut przyznaję się:

- kiedy piłka całym obwodem przejdzie linię boczną zarówno po ziemi (podłożu), jak i w powietrzu,

- z miejsca, gdzie piłka przeszła linię boczną

- dla drużyny przeciwnej zawodnikowi, który po raz ostatni dotknął piłki

Wykonanie wrzutu :

Piłka:

Musi nieruchomo leżeć na linii bocznej.

Może być kopnięta na boisko w dowolnym kierunku

Wykonawca rzutu z autu:

W momencie kopnięcia piłki częścią obu stóp znajduje się na linii bocznej lub na zewnątrz

linii bocznej.

Zawodnicy drużyny przeciwnej:

Znajdują się przynajmniej 5 metrów od miejsca wykonywanie rzutu.

Rzut z autu powtarza zawodnik drużyny przeciwnej, gdy:

Zostanie wykonany nieprawidłowo

Zostanie wykonany z innego miejsca niż tego, gdzie przekroczyła linię boczną.

Nie jest wykonany w ciągu 4 sekund od chwili wejścia w posiadanie piłki.

UWAGA!!! Aut bramkowy to także aut. Wykonywany jest NOGĄ, gdy piłka stoi w miejscu z dowolnego punktu w polu bramkowym.

Uwaga. Wystąpił nieoczekiwany błąd! Prosimy spróbować później.
500
245dbc2852f5f251d15547c3d8682137ff9bd319
Przepraszamy. Wystąpił błąd naszego serwera